ევროკავშირში ავტომობილების გაყიდვები დეკემბერში, 2021 წლის იმავე თვესთან შედარებით, 12,8%-ით გაიზარდა, ხოლო გასული წლის ბოლოს 4,6%-ით დაეცა და ყველაზე დაბალ ნიშნულს მიაღწია 1993 წლის შემდეგ, ნათქვამია ევროპის ავტომობილების მწარმოებელთა ასოციაციაში (ACEA) განცხადებაში
მატება გასული წლის მაისში დაფიქსირდა, მანამდე კი მაჩვენებელი ზედიზედ 13 თვის განმავლობაში კლებულობდა.
ნოემბერში ევროკავშირში ავტომობილების გაყიდვები 16,3%-ით გაიზარდა, წლის დასაწყისიდან კი 6,1%-ით შემცირდა.
ACEA-ს ცნობით, ევროკავშირის ქვეყნებში რეგისტრირებული მანქანების რაოდენობა (მალტის გამოკლებით, რომლისთვისაც სტატისტიკა არ არის ხელმისაწვდომი), ერთი წლის წინანდელ მონაცემთან (795,130) შედარებით, გასულ თვეში 896,967-მდე გაიზარდა
ამასთან, მხოლოდ ევროკავშირის ორ ძირითად ბაზარზე გაიზარდა გაყიდვები: გერმანიასა (38,1%-ით) და იტალიაში (21%-ით). საფრანგეთში კი 0,1%-ით დაეცა, ესპანეთში - 14,1%-ით.
ახალი მანქანების რაოდენობა ევროპაში (ევროკავშირის ქვეყნები პლუს ისლანდია, ნორვეგია, შვეიცარია და დიდი ბრიტანეთი) 14,8%-ით გაიზარდა დეკემბერში და 1,091,119 შეადგინა.
ზოგადად, 2022 წლის შედეგების მიხედვით, ავტომობილების რეგისტრაცია ევროკავშირში 4,6%-ით შემცირდა. ეს ძირითადად წლის პირველ ნახევარში სათადარიგო ნაწილების დეფიციტით იყო განპირობებული, აცხადებენ ACEA-ში.
გერმანიაში გაყიდვები 1,1%-ით გაიზარდა, საფრანგეთში - 7,8%-ით, ესპანეთში - 5,4%-ით და იტალიაში - 9,7%-ით.
Volkswagen ჯგუფის (მათ შორის Skoda, Audi, Seat, Porsche და ა.შ.) გაყიდვები ევროკავშირში გასულ წელს 5,2%-ით შემცირდა, Stellantis-ის (ერთად Fiat Chrysler და PSA Group) - 14,1%-ით, Renault ჯგუფის - 3%, BMW - 5,1%, Mercedes-Benz - პრაქტიკულად არ შეცვლილა.
იმავდროულად, სამხრეთ კორეულმა Hyundai-მა (მათ შორის Kia) ავტომობილების გაყიდვები გაზარდა 2.6%-ით, იაპონურმა Toyota-მ და Honda-მ - შესაბამისად 7.7%-ით და 4.4%-ით.
ამერიკული Ford-ის გაყიდვები შემცირდა 2,3%-ით, იაპონური Nissan-ისა და Mazda-ს - შესაბამისად 10,2%-ით და 11,2%-ით.
ევროპაში ახალი მანქანების რაოდენობა (ევროკავშირის ქვეყნები პლუს ისლანდია, ნორვეგია, შვეიცარია და დიდი ბრიტანეთი) 2022 წელს 4,1%-ით შემცირდა და 11,286,939-მდე შეადგინა.