ახალი აბრეშუმის გზა: რატომ არ ჩქარობენ გადამზიდავები ჩრდილოეთის მარშრუტის გამოყენებას

ახალი აბრეშუმის გზა: რატომ არ ჩქარობენ გადამზიდავები ჩრდილოეთის მარშრუტის გამოყენებას

access_time2022-11-03 21:00:56

უკრაინაში რუსეთის შეჭრამ და რუსეთის ფედერაციის წინააღმდეგ დაწესებულმა სანქციებმა დიდი ცვლილებები გამოიწვია ახალ აბრეშუმის გზაზე.


Nieuwsblad Transport-ის ვებგვერდზე გამოქვეყნებული მასალიდან ირკვევა, რომ ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში, ე.წ. ჩრდილოეთის მარშრუტზე ჩინეთსა და ევროპის უმეტეს ქვეყნებს შორის ტრაფიკის მკვეთრი შემცირება დაფიქსირდა.


როგორც ერთ-ერთმა კვლევითი სააგენტო Ecorys-ს წარმომადგენელმა ონნო დე იონგმა აღნიშნა, დღეს ჩრდილოეთის მარშრუტი (რუსეთის ფედერაციის გავლით) ყველაზე მოსახერხებელია - სწრაფი და იაფი, მაგრამ აღნიშნულ მარშრუტზე ტვირთის მოცულობა მნიშვნელოვნად შემცირდა დიდი გადაზიდვების შემცირების გამო.


დე იონგი აცხადებს, რომ მსხვილ გადამზიდავებს ნამდვილად არ სურთ იმ რისკზე წასვლა, რაც ამ მარშრუტს ახლავს. მისი თქმით, ყველას ძალიან ეშინია ნეგატიური პიარის, როდესაც ცნობილი ხდება, რომ ისინი გადაადგილდებიან რუსეთის ფედერაციის გავლით და ამას თან ერთვის სატრანსპორტო საშუალებებს ჩამორთმევის რისკი. აღნიშნულ მარშრუტს დღეს ძირითადად იყენებენ მცირე, ხშირად ჩინელი გამგზავნი, რომლებიც ტვირთების ტრანსპორტირებას დასავლეთის მიმართულებით ახორციელებენ.


იგორ ტამბაკა, ჰოლანდიური ლოგისტიკური კომპანიის Rail Bridge Cargo-ს მფლობელი, რომელიც სპეციალიზებულია ევროპასა და აზიას შორის ტვირთების ტრანსპორტირებით, ასევე აღნიშნავს, რომ ბოლო დროს უფრო მეტი ნეგატივი ესმის, როდესაც საქმე ეხება ჩრდილოეთ მარშრუტის გამოყენებას.


იგორ ტამბაკა ამბობს, რომ მარშრუტზე ნაკლები სატრანსპორტო საშუალება გადაადგილდება, რაც ნაწილობრივ გამოწვეულია რეცესიის გამო.



„შედეგად, ჩვენ ვხედავთ მოთხოვნის ვარდნას. ზოგადად, ჩვენ ახლა ამ მარშრუტით გადმოგვაქვს ომამდე არსებული ტვირთების დაახლოებით 30%... ივნისში ეს ჯერ კიდევ დაახლოებით 40% იყო“, - აცხადებს იგორ ტამბაკა.


ახალი აბრეშუმის გზის პოზიციას ცვლის საზღვაო ტრანსპორტის ფასის შემცირებაც. მოთხოვნის შემცირების გამო გადაზიდვის ფასები კვლავ იკლებს, ეს კიდევ ერთხელ ხდება უფრო მიმზიდველი კონკურენტი საერთაშორისო სარკინიგზო ტრანსპორტისთვის. სხვა სარკინიგზო ოპერატორები ადასტურებენ, რომ გემებით ტრანსპორტირება უფრო და უფრო საინტერესო ხდება დაბალი ფასების და მიწოდების ხანმოკლე დროის გამო.


იმის გამო, რომ რუსეთის ფედერაციაში გადაადგილების შესაძლებლობა ჯერ კიდევ ხელმისაწვდომია, Rail Bridge Cargo გააგრძელებს ამ მარშრუტის გამოყენებას იმ მომხმარებლებისთვის, რომლებსაც სურთ თავიანთი პროდუქციის ევროპაში სწრაფად მიტანა.


„ყოველთვის არიან მომხმარებლები, ვისთვისაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რომ მიწოდების დრო იყოს მოკლე. ჩრდილოეთ მარშრუტზე მატარებელს ახლა შეუძლია ჩასვლა 16 დღის განმავლობაში და მომხმარებლები, რომლებსაც აქვთ ეთიკური წინააღმდეგობები, გადადიან ოკეანის გადაზიდვებზე. მიუხედავად იმისა, რომ ევროპაში გემების გადატვირთულობა ჯერ კიდევ მაღალია” - ამბობს იგორ ტამბაკა.


შუა დერეფანთან დაკავშირებით, ტამბაკამ განაცხადა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ეს მარშრუტი აქტიურად გამოიყენება, ტრანსპორტირების დრო ჯერ კიდევ ძალიან გრძელია საზღვაო ტრანსპორტის კონკურენციაში. ამავდროულად, რიგი კლიენტები უპირატესობას ანიჭებენ მას ეთიკური თვალსაზრისით. თუმცა ამ მარშრუტზე ტრანზიტის დროის გათვალისწინებით, ამჟამად მასსა და საზღვაო ტრანსპორტს შორის დიდი განსხვავება არ არის.


მიუხედავად არსებული ვითარებისა, ბაზრის მონაწილეები დარწმუნებულნი არიან შუა დერეფნის მომავალში.


„ვითარება უმჯობესდება და არის ინვესტიციები. უფრო მეტი ბორანია. ევროკომისიამ გამოაცხადა, რომ ახლა დახარჯავს მთელ ბიუჯეტს, რომელსაც ჩვეულებრივ ხარჯავდა პოლონეთისა და ბელარუსის ტერმინალებზე, კასპიის და ევროპის სარკინიგზო ქსელების დასაკავშირებლად. აქცენტი მთლიანად პოლონეთიდან და ბელარუსიიდან გადავიდა თურქეთზე, საქართველოსა და აზერბაიჯანზე... ვფიქრობ, მომავალი წლის დასაწყისში სატრანზიტო დრო გაუმჯობესდება. პირველ და მეორე კვარტალში უნდა მოხდეს ბორნების მატება და გარდამტეხი მომენტების პუნქტების გაუმჯობესება. ჩვენ არ ვიცით რამდენ ხანს გაგრძელდება ომი და ევროკავშირმა აჩვენა, რომ მას ნამდვილად სურს შუა დერეფანი გახდეს მთავარი“, - აღნიშნა იგორ ტამბაკამ.


აღსანიშნავია, რომ „ახალი აბრეშუმის გზის“ მოსარგებლე მხარეებს ბოლო პერიოდში ფასების მნიშვნელოვანი მატება მოუწიათ. ყაზახეთის ეროვნულმა სარკინიგზო გადამზიდველმა ქვეყანაში საქონლისა და ცარიელი ვაგონების ტრანსპორტირების ღირებულება 14,67%-ით გაზარდა.


ტარიფის ზრდა ძალაში შევიდა ოქტომბრის შუა რიცხვებიდან და ეხება როგორც შიდა გადაზიდვებს, ასევე იმპორტს, ექსპორტსა და ტრანზიტს. ჩინეთსა და ევროპას შორის ახალი აბრეშუმის გზით ტვირთების უმეტესი ნაწილი გადის ყაზახეთზე. ამდენად, ღირებულების ზრდა აუცილებლად იმოქმედებს მარშრუტზე მომსახურების მიწოდებაზე.





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up