ბათუმში ხელოვნური კუნძულის მშენებლობის დასაწყებად მუშაობა აქტიურად მიმდინარეობს, რომელშიც ქართულ კომპანიებთან ერთად აქტიურად არიან ჩართული უცხოური კომპანიები. „ამბასადორი ბათუმი აილენდის“ პროექტის სამშენებლო-საინჟინრო მიმართულების დაგეგმვას, ასევე კუნძულის დაპროექტებას თურქული კომპანია Yüksel Proje ახდენს. როგორც „კომერსანტს“ Yüksel Proje-ს ვიცე-პრეზიდენტმა ქურშად ელმალიმ უთხრა, ამჟამად გეოტექნიკური მდგრადობის ანალიზი და მოდელირების რამდენიმე კვლევა მიმდინარეობს და შესაძლოა, პროექტის დიზაინში მცირე ცვლილებები შევიდეს.
Yüksel Proje-ს ვიცე-პრეზიდენტის თქმით, პროექტის რთული ნაწილი სანაპირო ტალღების მიახლოების მიმართულების განსაზღვრაა და ის განსხვავებულია ჩრდილოეთ და სამხრეთ მონაკვეთებზე.
„ახლახან დავასრულეთ დეტალური საპროექტო სამუშაოები და საპროექტო ანგარიშთან და ნახაზებთან ერთად წარვუდგინეთ ჩვენს კლიენტს, შპს „ამბასადორი ბათუმი აილენდს“. ამჟამად მიმდინარეობს გეოტექნიკური მდგრადობის ანალიზი და მოდელირების რამდენიმე კვლევა (ტალღის აგიტაცია, ჰიდროდინამიკა, წყლის ცირკულაცია და ა.შ.). 2D ფიზიკური მოდელირების კვლევები საფარისა და ტალღების წყალგამტარობის შესახებ მალე ჩატარდება ანკარაში, თურქეთში. ამ კვლევებისა და ანალიზის ჩატარების შემდეგ, მცირე ცვლილებები შეიძლება შევიდეს პროექტის დიზაინში.
სანაპირო/საზღვაო სტრუქტურის დიზაინის ერთ-ერთი საინტერესო მხარე ის არის, რომ თითოეული პროექტი მოითხოვს უნიკალურ მიდგომას და შეუძლებელია სხვა სანაპირო/საზღვაო პროექტის საინჟინრო გადაწყვეტის გამეორება. უფრო მეტიც, შეიძლება შეუძლებელიც იყოს, პროექტის ფარგლებში, ერთი ტიპის გადაწყვეტის გამოყენებაც კი. დიზაინის პროცესში მივხვდით, რომ ამბასადორი ბათუმის კუნძული არის პროექტი, სადაც სხვადასხვა მონაკვეთზე განსხვავებული დიზაინის ადაპტირება უნდა მოხდეს.
მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება ეს რთულად ჟღერდეს საინჟინრო გაგებით, ჩვენმა გამოცდილმა და ნიჭიერმა ინჟინრებმა წარსულში უკვე ბევრჯერ იპოვეს წარმატებული გადაწყვეტები მრავალი სხვადასხვა სანაპირო/საზღვაო პრობლემისთვის. მათ გამოიყენეს თავიანთი გამოცდილება ამ პროექტშიც.
ამ პროექტის რთული ნაწილი სანაპირო ტალღების მიახლოების მიმართულების განსაზღვრაა. ტალღის ტრანსფორმაციის კვლევებიდან დაფიქსირდა, რომ პროექტის ჩრდილოეთ მონაკვეთზე ოდნავ უფრო მაღალი ტალღებია, ვიდრე სამხრეთ მონაკვეთზე. დადგინდა, რომ ეს გამოწვეულია ბათიმეტრიული განსხვავებებით პროექტის ჩრდილოეთ და სამხრეთ მონაკვეთებში და წყალქვეშა კანიონის სიახლოვით პროექტის სამხრეთ მონაკვეთში. ამ განსხვავებებმა მოგვცა საშუალება დაგვეყო დამცავი სტრუქტურები ათ განსხვავებულ რეგიონად და შეგვექმნა ამ რეგიონებისთვის სხვადასხვა საფარი და წყალგამყოფი გადამკვეთი სექციები,“ - განაცხადა Yüksel Proje-ს ვიცე-პრეზიდენტმა ქურშად ელმალიმ.