Volvo Group, Daimler Trucks და Traton Group სავაჭრო მარკით Milence 2027 წლისთვის გეგმავენ ელექტრო სატვირთო მანქანებისა და ავტობუსების დამუხტვის ეროვნული ქსელის შექმნან. ამის შესახებ eurotransport.de წერს.
დამტენი სადგურების ქსელი გამოჩნდება გერმანიაში, ნიდერლანდებში, საფრანგეთში, ბელგიაში, ესპანეთში, იტალიაში, ნორვეგიასა და შვედეთში. ხუთი წლის განმავლობაში იგეგმება მანქანების დატენვის 1,7 ათასი პუნქტის დამონტაჟება. ამ მიზნებისთვის პირველადი დაფინანსება 500 მილიონი ევროს ოდენობითაა მოსალოდნელი.
კომპანია Milence-ში განმარტავენ, რომ ელექტრო სატვირთო მანქანები, რომელთაც 400 კილომეტრზე მეტის დაფარვა შეუძლიათ, ბაზარზე გასასვლელად მზად 2024 წელს იქნებიან. მათი ელემენტის დატენვა მძღოლებისთვის განკუთვნილი ლეგალური 45-წუთიანი შესვენების დროს იქნება შესაძლებელი. მაგრამ ეს შეიძლება რეალობად იქცეს მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ხელმისაწვდომი იქნება დატენვის სანდო საჯარო ქსელი, რომელიც ადაპტირებული იქნება როგორც ლოგისტიკური კომპანიების, ასევე პროფესიონალი მძღოლების მოთხოვნებზე.
Milence-ში აცხადებენ, რომ დატენვის ამჟამინდელი სტანდარტი, "კომბინირებული დამუხტვის სისტემა" (CCS), დიდი სატვირთო მანქანის ბატარეების დატენვა 90 წუთზე ნაკლებ დროში შეუძლია. 40 ტონიანი სატვირთო მანქანა იტენება 30-45 წუთის განმავლობაში, ხოლო სატვირთო მანქანების მძღოლები ასეთ დროს ლეგალურ შესვენებას იღებენ.
თავის მხრივ, პორტალი logisticska.pl იუწყება, რომ მსგავს პროექტზე მუშაობენ პოლონეთშიც, რომლის მონაწილეები არიან Ecoenergy და Scania. კომპანიებმა 5 დეკემბერს გააფორმეს კონტრაქტი სატვირთო მანქანების საჭიროებებზე ადაპტირებული ელექტრონული სატვირთო მანქანების მაღალი ტევადობის დამტენი სადგურების აღჭურვის შესახებ. კერძოდ, დაგეგმილია 750 კვტ-მდე სიმძლავრის დასამუხტი პუნქტების აშენება. პროექტის დაწყება 2023 წლის პირველ ნახევარშია დაგეგმილი.
პარტნიორელური ჰაბი განთავსდება Scania Polska-ს ერთ-ერთ შტაბ-ბინაში, ჩქაროსნულ მაგისტრალთან ახლოს. დამტენი სადგური მოემსახურება როგორც სატვირთო მანქანებს, ასევე მსუბუქ ავტომობილებს.
გამოცემა აღნიშნავს, რომ ცოტა ხნის წინ პოლონეთში, გადამზიდავებმა დაიწყეს ელექტრო სატვირთო მანქანების ტესტირება მათი ოპერაციებისთვის. სატრანსპორტო კომპანიები ელიან ევროკომისიის მიერ მომზადებულ რეგულაციას, რომელიც გადამზიდავებსა და გადამზიდველებს აიძულებს გამოიყენონ ელექტრო ან წყალბადის სატვირთო მანქანები. დიზელის სატვირთო მანქანებისთვის გადასახადების ზრდა წაახალისებს ალტერნატიული ძრავის მქონე მანქანების შეძენას. ამ მიზეზით პირველ ეტაპზე პოლონეთში საჭიროა მინიმუმ რამდენიმე ასეული საჯაროდ ხელმისაწვდომი მაღალი სიმძლავრის ელექტრო სატვირთო მანქანების დამტენი სადგური.