რუსეთის ფედერაციის წინააღმდეგ ევროკავშირის სანქციების მიუხედავად, ევროპულ ქვეყნებს არ სურთ ზიანი მიაყენონ თავიანთ ეკონომიკას და ნერგავენ უცნაურ კანონებს აგრესორ ქვეყანასთან ვაჭრობის შესახებ. კერძოდ, საუბარია სატრანსპორტო ინდუსტრიაში სანქციების გვერდის ავლაზე. ამის შესახებ Logist.Today-მა logisticska.pl პორტალზე გამოქვეყნებული შეტყობინებიდან შეიტყო.
სექტემბრის შუა რიცხვებში ცნობილი გახდა, რომ ავსტრიულმა კომპანია TransContainer-მა (რუსეთის რკინიგზის შვილობილი კომპანია, რომელიც სპეციალიზირებულია კონტეინერების ტრანსპორტირებაში და აქვს ოფისები დასავლეთ ევროპაში) დაიწყო ინტერმოდალური სერვისი მილანიდან მოსკოვში მალაშევიჩის გავლით. ამ გადაწყვეტილების თანახმად, პოლონეთ-ბელარუსიის საზღვრის გავლით სარკინიგზო გადაადგილება ნებადართულია, ხოლო საბაჟო ოფიცრებს ეკრძალებათ საქონლის დაკავება, რომელიც არ ექვემდებარება სანქციებს. სამართლებრივი თვალსაზრისით ყველაფერი სწორია, მაგრამ ამ შემთხვევაში სანქციების მთელი არსი იკარგება.
გამოდის, რომ პორტებს ეკრძალებათ რუსეთის დროშით მცურავი გემების დამუშავება და საქონლის გადატვირთვა, რომელიც მიემართება რუსეთში ან რუსეთიდან, ხოლო სარკინიგზო გადამზიდველებს – როგორც კერძო, ისე ეროვნულ (მათ შორის PKP Cargo და DB Cargo) შეუძლიათ გააგრძელონ სატრანზიტო საქონლის ტრანსპორტირება რუსეთის მიმართულებით.
Rusak Business Services-ის მმართველი დირექტორის, პეტრ სენკევიჩის თქმით, სანქციების პოლიტიკა ამ შემთხვევაში ძალიან უცნაურად გამოიყურება.
კიდევ ერთი მაგალითია ევროკავშირიდან რუსეთის ფედერაციაში საავიაციო საწვავის ექსპორტის აკრძალვა, რომელიც რუსეთის ფედერაციას ევროკავშირიდან არც კი შეუტანია.
სანქციების გვერდის ავლა ასევე აწუხებთ სავტომობილო გადაზიდვის ბიზნესში. საერთაშორისო საგზაო გადამზიდავების ასოციაციის (ZMPD) პრეზიდენტი იან ბუჩეკი აღნიშნავს, რომ რუსეთის ფედერაცია თავის ტერიტორიაზე არ უშვებს პოლონურ გადამზიდველებს და ამავდროულად მათ აზიურ ბაზრებს აშორებს.
„ეს არის კიდევ ერთი დიდი მსხვერპლი, რომელსაც მეწარმეები იტანენ უკრაინაზე რუსეთის თავდასხმასთან დაკავშირებით. ჩვენ უკვე ვიღებთ სიგნალებს, რომ რუსი კონკურენტები სხვა ქვეყნების დროშით ახორციელებენ ევროკავშირს, რუსეთის ფედერაციასა და აზიის ქვეყნებს შორის ტრანსპორტირებას. ამ პრაქტიკის მასშტაბები იზრდება და პოლონელ და ევროპელ გადამზიდველებს პასიურად უწევთ თვალყური ადევნონ იმას, თუ როგორ ოპერირებენ ისინი, ვინც უნდა დაისაჯონ და საქონელი ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე გადააქვთ“, აცხადებს იან ბუჩეკი.
ის მიიჩნევს, რომ აუცილებელია რაც შეიძლება მალე შეიქმნას კომპანიების შემოწმების სისტემა და აიკრძალოს შესვლა რუსულიდან სხვა ქვეყნის დროშით ჩანაცვლების შემთხვევაშიც. გარდა ამისა, იზრდება ყალბი ECMT ნებართვების რაოდენობა. და ჯერ კიდევ არ არსებობს მათი გადამოწმების ხარისხობრივი მექანიზმი.