გასული წლის მეოთხე კვარტალში დაფიქსირდა ტვირთების გადაზიდვის მკვეთრი ვარდნა და სატვირთო მანქანებზე მოთხოვნის კლების ტენდენცია. TIMOCOM-ის კვლევის მიხედვით, მესამე კვარტალთან შედარებით, ევროპის მასშტაბით ტვირთების გადაზიდვები 36%-ით შემცირდა. ამის შესახებ Logist.Today წერს.
ევროპაში ტვირთების გადაზიდვა სტაგნაცია 2022 წლის სექტემბერში დაფიქსირდა, გერმანიაში კი ეს მაჩვენებელი უკვე ივნისში გამოიკვეთა, სადაც წინა კვარტალთან შედარებით 39%-ით ნაკლები ტვირთი იყო გადასაზიდი.
სატვირთო ტრანსპორტის შეთავაზებები ევროპაში 2022 და 2021 წლებთან შედარებით - სქემაშია მოცემული.
ყველაზე დიდი კლება დეკემბერში დაფიქსირდა. გერმანიაში შეთავაზებები წინა წელთან შედარებით 55%-ით შემცირდა. ევროპაში 48%-ით ნაკლები იყო ტვირთის გადაზიდვის შეთავაზება 2021 წლის დეკემბერთან შედარებით. თუმცა, 2022 წელს ევროპის მასშტაბით TIMOCOM ბაზარზე 12%-ით მეტი კონფიგურირებული ჩამოტვირთვები იყო, ვიდრე 2021 წელს. გერმანიაში 2022 წელს მხოლოდ 2.5%-ით მეტი სატრანსპორტო გადაზიდვები იყო, ვიდრე წინა წელს.
მეოთხე კვარტალში ყველაზე დიდი კლება დაფიქსირდა ბელგიიდან (BE) გერმანიაში (DE) და საფრანგეთიდან (FR) გერმანიაში (DE) და პირიქით. ამ უკანასკნელ შემთხვევას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს, რადგან ეს ორი ქვეყანა წარმოადგენს ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს სავაჭრო ურთიერთობის არხს მთელ ევროპაში. გერმანიასა და საფრანგეთს შორის საგარეო ვაჭრობა ოქტომბრამდე სტაბილური იყო, მიუხედავად ენერგეტიკული კრიზისისა და ინფლაციისა. მაგრამ საზღვარგარეთიდან მოთხოვნა მკვეთრად დაეცა ნოემბერში, გერმანიის ფედერალური სტატისტიკური სამსახურის ცნობით. ევროკავშირის ქვეყნებმა გერმანიის ფედერაციულ რესპუბლიკას 10,3%-ით ნაკლები საქონელი შეუკვეთეს, დანარჩენ ქვეყნებში შეკვეთების კლებამ 6,8% შეადგინა. შიდა მოთხოვნა კი 1,1%-ით შემცირდა.