იტალიის მთავრობა ემზადება მიიღოს განკარგულება (Decreto flussi 2022), რომელიც არეგულირებს მუშაკების რეგულარულ შესვლას ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებიდან, ის ასევე უნდა შეიცავდეს პროფესიონალი მძღოლებისთვის გამოყოფილ კვოტას. ამის შესახებ ინფორმაციას იტალიის საავტომობილო სატრანსპორტო კომპანიების ეროვნული ასოციაციის (ANITA) ავრცელებს.
ასოციაციის თქმით, დადგენილება უნდა იყოს „ახალი ჟანგბადი“ საგზაო ტრანსპორტის სექტორის ოპერატორებისთვის და ხელს შეუწყობს მძღოლების სტრუქტურული დეფიციტის გადაჭრას, რაც უკვე ეროვნულ საგანგებო მდგომარეობად იქცა.
თუმცა, ANITA და ასოციაცია Confindustria (იტალიის მრეწველობის გენერალური კონფედერაცია), რომლებიც წარმოადგენენ სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კომპანიების ინტერესებს, განგაშს ტეხენ ახალი მთავრობის წინაშე. ორგანიზაციები მიმართავენ უშუალოდ ინფრასტრუქტურისა და ტრანსპორტის მინისტრს მატეო სალვინის და შრომის მინისტრს მარინა ელვირა კალდერონეს და სთხოვენ მათ, რაც შეიძლება სწრაფად მოძებნონ გადაწყვეტილებები და რეგულაციები, რაც შეიძლება სწრაფად გამოიყენონ ეს ინსტრუმენტი საგზაო სატრანსპორტო კომპანიების მიერ, რაც არ მოხდა გასულ წელს.
აღნიშნულია, რომ მიუხედავად იმისა, რომ 2021 წლის განკარგულებით დააწესა საკმარისი კვოტა პროფესიონალი მძღოლებისთვის, ფაქტობრივად, მესამე ქვეყნიდან არცერთმა მძღოლმა „ვერ შეძლო ჩვენს ქვეყანაში შესვლა კვალიფიკაციის არარსებობის გამო (მძღოლის საკვალიფიკაციო ბარათი - CQC) წესების შესაბამისად. ევროკავშირის მიერ დადგენილი“.
„ჩვენი წევრი კომპანიები, რომლებსაც აქვთ ავტოპარკი, რიგ შემთხვევებში იძულებულნი არიან გააჩერონ მანქანები მძღოლების ნაკლებობის გამო. ეს იმიტომ, რომ არაევროკავშირის ქვეყნიდან ჩამოსულ მძღოლს იტალიაში შესვლისას უკვე უნდა ჰქონდეს ევროპული CQC ამ პროფესიის შესასრულებლად, რაც აბსურდული და პარადოქსულია. ერთის მხრივ, შესაძლებელია ევროპული კვალიფიკაციის მიღება ევროკავშირის არაწევრ ქვეყანაში, ხოლო მეორე მხრივ, არ შეიძლება მძღოლის დაქირავება, თუ ის უკვე არ ფლობს ევროპულ CQC-ს. მარეგულირებელი „მოკლე ჩართვა“ უნდა მოგვარდეს და გამოსწორდეს რაც შეიძლება სწრაფად, რაც უცხოელ მძღოლს მისცეს შესაფერისი პერიოდი, რომლის დროსაც, როგორც კი ის შემოვა ჩვენს ქვეყანაში, ექნება შესაძლებლობა იმუშაოს და ამასობაში მოიპოვოს CQC“, - ამბობს ANITA-ს პრეზიდენტი თომას ბაუმგარტნერი.
ასოციაციებმა აღნიშნეს, რომ თუ საკანონმდებლო წინააღმდეგობა მალე არ მოგვარდება, ნაკადების შესახებ 2022 წლის განკარგულება, სამწუხაროდ, არ დაეხმარება საგზაო ტრანსპორტის სექტორის კომპანიებს მძღოლების დაქირავებაში.