ბაქოში ხელი მოეწერა ოქმს ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტზე ტვირთის გადაზიდვის შეღავათიანი ტარიფების დაწესების შესახებ. ყაზახეთის, საქართველოსა და აზერბაიჯანის გარდა, მას ხელი უკრაინამაც მოაწერა. 15 იანვარს, უკრაინა-საქართველო-აზერბაიჯანი-ყაზახეთი-ჩინეთის მარშრუტზე პირველი სატესტო საკონტეინერო მატარებელი გაემგზავრა ილიჩევსკის პორტიდან (უკრაინის ოდესის ოლქი).
უკრაინის საზღვაო პორტების ადმინისტრაციის განცხადებით, ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის გასწვრივ ტვირთის გადაზიდვისთვის კონკურენტული შეღავათიანი ტარიფების დაწესებაზე ოქმს ხელი მოაწერეს აზერბაიჯანის რკინიგზის სს-ის ხელმძღვანელებმა ჯავიდ გურბანოვმა, ყაზახეთის რკინიგზა ასკარ მამინმა, საქართველოს რკინიგზამ მამუკა ბახტაძემ და უკრაინის რკინიგზის სს-ის გამგეობის თავმჯდომარის მოვალეობის შემსრულებელმა ალექსანდრე ზავგოროდნიმ.
გურბანოვის თქმით, ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის გასწვრივ ტვირთების გადაზიდვის ერთიანი სატარიფო პოლიტიკა ოთხ ქვეყანას შორის თებერვლის შუა რიცხვებამდე შეთანხმდება.
ტრანსკასპიურ საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტზე მიერთების საკითხს კიევი 2015 წლის ნოემბერიდან სწავლობს. ამავე წელს გაიმართა ამ დერეფნის შესაძლებლობების პრეზენტაცია, კერძოდ, მისი ალტერნატიული გავლის შესახებ უკრაინის ტერიტორიაზე. პრეზენტაციაზე აღინიშნა, რომ ევროპა-უკრაინა-საქართველო-აზერბაიჯანი-ყაზახეთი-ჩინეთის მარშრუტზე (შავი და კასპიის ზღვების გავლით) და უკან მოძრავი მატარებლის ორგანიზება ხელს შეუწყობს უკრაინის მონაწილეობას ყაზახეთთან ერთად Silk-ის (აბრეშუმის გზის) განხორციელებაში.
საგზაო ეკონომიკური სარტყლის პროექტი უკრაინის პრეზიდენტის ყაზახეთის რესპუბლიკაში ოფიციალური ვიზიტის დროს მიღწეული შეთანხმებების ნაწილია.
ავტორი: ბელა გელაშვილი