სატვირთო გემები და ტანკერები, რომლებიც შავ ზღვაში გადაადგილდებიან თითქმის დაუზღვეველი დარჩა, რადგან ფასები გაზრდილია და კიდევ უფრო მეტად გაზრდის საფრთხე არსებობს.
ბლუმბერგის ბოლო მოხსენების თანახმად, შავ ზღვაში გამავალ გემებზე სადაზღვევო კომპანიები იღებენ პრემიებს გემის ღირებულების 10%-მდე. პუბლიკაციაში მოყვანილია ოთხი ადამიანი, რომლებიც ჩართულნი არიან ბაზარზე, მათი თქმით, ზოგიერთი კომპანია გაზრდილ ფასებს აწვდის იმ იმედით, რომ მათ უარს ეტყვიან, ხოლო დანარჩენმა მზღვეველებმა ბაზარი მთლიანად დატოვეს.
რუსეთის თავდასხმამ უკრაინაზე მძიმედ იმოქმედა სატვირთო გემებზე, რომლებიც მიემგზავრებიან შავ ზღვაში - ნავთობისა და დიდი რაოდენობით საკვების ექსპორტის მთავარი მარშრუტით. გასულ თვეში, ექსპერტმა The New York Times-ს განუცხადა, რომ ომმა შეიძლება გაასამმაგოს ოკეანეების გადაზიდვის ტარიფები.
ერთ-ერთმა მზღვეველმა, რომელმაც ანონიმურად დარჩენა ამჯობინა, განუცხადა Bloomberg-ს, რომ ტვირთის ფასები მომხმარებლებისთვის არამდგრადი იქნება. ექსპერტებმა ადრე განუცხადეს Insider-ს, რომ ტრანსპორტირების დამატებითი ხარჯები სავარაუდოდ გადაეცემა მომხმარებელს. კონფლიქტმა შეიძლება გაზარდოს გაზისა და სურსათის ფასები იმ დროს, როდესაც ინფლაცია შეერთებულ შტატებში თითქმის ოთხი ათწლეულის რეკორდზეა.
უკრაინაზე რუსეთის თავდასხმამდე შავ ზღვაში გემებისთვის დამატებითი ხარჯები თითქმის არ იყო. მაგრამ, ახლა Bloomberg იუწყება, რომ დამატებითი დაზღვევის ღირებულება დაახლოებით $5 მილიონი იქნება სტანდარტული ტანკერისთვის, რომლის ღირებულება დაახლოებით $50 მილიონია ანუ 30%-ით მეტი, ვიდრე თავად გადამზიდავის დაქირავება.
გემები, რომლებიც გადიან შავ ზღვას, ემუქრებათ დაზიანების მაღალი რისკი ნაღმის აფეთქების ან სარაკეტო თავდასხმის გამო. როდესაც რუსეთმა პირველად დაიწყო უკრაინაში შეჭრა, რამდენიმე ხომალდი აფეთქდა და გაჩნდა მოსაზრება, რომ რუსეთი ზოგიერთ გემს „ფარად“ იყენებს.
მიუხედავად იმისა, რომ გადამზიდავ კომპანიებს შეუძლიათ აირჩიონ დაზღვევის გარეშე წასვლა, გადაწყვეტილებამ შეიძლება გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი რისკები ნავთობის გაჟონვასთან, ტვირთის დაკარგვასთან და ეკიპაჟის პასუხისმგებლობასთან დაკავშირებული ხარჯების მხრივ.
ეიტან ბუჩმანმა, Freightos-ის მარკეტინგის მთავარმა ოფიცერმა, განუცხადა Insider-ს, რომ ოკეანის გადამზიდავებს ყველა მხრიდან მაღალი ფასები აქვთ, რადგან საწვავის ფასების ზრდა ასევე მატებს ტრანსპორტირების ხარჯებს.
BUSINESSINSAIDER.COM