თბილისის მერმა კერძო ავტომობილების ზრდასთან დაკავშირებით, დედაქალაქის მთავრობის სხდომაზე სტატისტიკური მონაცემები წარადგინა.
„2017 წელს ქვეყანაში ავტომობილების მფლობელთა რიცხვი შეადგენდა, დაახლოებით, 31%-ს, დღეს კი ეს ციფრი 48%-ს აღწევს.
საშუალო წლიური ზრდა გვაქვს, დაახლოებით, 9%. ეს ნიშნავს, რომ ხუთ-შვიდ წელიწადში, მივაღწევთ ავტომობილის ფლობის საშუალო ევროპულ მაჩვენებელს - 70%-ს, თუმცა, აქვე არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ ევროკავშირის ქვეყნებში, კვირაში ხუთი ან მეტი დღით, ავტომობილს გამოიყენებს მოსახლეობის 8%, მაშინ, როდესაც საქართველოში აღნიშნული მონაცემი 92%-ს უტოლდება.
თბილისში, 2012 წელს, სამუშაო დღეებში 250 000-მდე ავტომობილი გადაადგილდება, 2017 წელს კი, 380 000 ავტომობილი მოძრაობდა იგივე დღეებში.
ვაწარმოებთ სტატისტიკას და ბოლო დღეების განმავლობაში, პიკის საათებში 600 000-ზე მეტი ავტომობილი გადაადგილდება.
შესაბამისად, საზოგადოებრივი ტრანსპორტი უნდა გახდეს მეტად კომფორტული და სწრაფი. წინააღმდეგ შემთხვევაში, მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში, გადაადგილება შეუძლებელი გახდება“, - განაცხადა კახა კალაძემ.
კალაძის თქმით პრობლემა მხოლოდ ესტაკადების მშენებლობით არ მოგვარდება.
„ბევრი საუბრობს, რატომ არ აკეთებთ დამატებით ესტაკადას?! - ეს არის უტოპია. მაგალითად, გმირთა მოედანზე განხორციელებული ესტაკადების პროექტი. როდესაც ეს სამუშაოები ჩატარდა, გამტარი იყო და პრობლემას არ წარმოადგენდა. დღეს უდიდესი პრობლემაა, ავტომობილების რაოდენობა გაიზარდა და შესაბამის რაოდენობას ვერ ატარებს. ვთქვათ, მივიღეთ გადაწყვეტილება და გავაფართოვეთ, დავამატეთ ესტაკადა, 5 წლის შემდეგ რას ვაკეთებთ, კიდევ რომ დაემატება ავტომობილები? 7 წლის შემდეგ რას ვაკეთებთ? კიდევ დავამატოთ ესტაკადა? ესტაკადების ქალაქად უნდა გადავაქციოთ თბილისი? იმ ადამიანებს ვისაც გგონიათ, რომ ასეთი პროექტით შეიძლება მოიხსნას პრობლემა არასწორი მიდგომაა“,- აღნიშნა კალაძემ.