ბაშაქშეჰირ–კაიაშეჰირის პროექტი უფრო სწრაფ, ეკონომიურ და უსაფრთხო ტრანსპორტს უზრუნველყოფს ქალაქის ცენტრსა და გასულ წელს ამოქმედებულ ჩამ საკურას საავადმყოფოს შორის. სამინისტროს განცხადებით, 6.2-კილომეტრიანი ხაზი ყოველდღიურად მილიონ მგზავრს მოემსახურება.
მნიშვნელოვანი პროექტია გეირტეფი–სტამბოლის აეროპორტის მეტროს ხაზი. დასრულების შემდეგ ის დაახლოებით 600000 ადამიანს მოემსახურება. 2022 წლის ბოლოსთვის გაიხსნება ჰალკანი–სტამბოლის აეროპორტის ხაზი, რომელიც სტამბოლის ერთ–ერთ ყველაზე გადატვირთულ უბანს სტამბოლის აეროპორტთან 31.5-კილომეტრიანი მეტროს ხაზით დააკავშირებს. მგზავრობის დრო მაქსიმუმ 30 წუთი იქნება.
თავშანტეფე–საბიჰა გოქჩენის აეროპორტის ხაზი არსებულ კადიკოი–კაიანარკას მეტროს ხაზს დაუკავშირდება და ანატოლიის რეგიონის ყველაზე მნიშვნელოვან ინფრასტრუქტურულ პროექტად იქცევა. ეს პროექტი ანატოლიის მხარეზე მოძრაობის დატვირთვას საგრძნობლად შეამცირებს. 7.4-კილომეტრიანი მეტროს ხაზით ყოველდღიურად 1.2 მილიონი მგზავრი ისარგებლებს. ხაზი ექსპლუატაციაში 2021 წლის ბოლოდან შევა.
მთავარ სატრანსპორტო არტერიებში განხორციელებული პროექტების დასრულების შემდეგ, თურქეთის ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო პროექტების გაგრძელებას სტამბოლის სხვადასხვა ნაწილში გეგმავს.
ცნობისთვის თბილისი-რუსთავის სარკინიგზო ხაზის პროექტის, დიდი ალბათობით, დაკონსერვდა. საუბარი იყო ლილომდე გასაყვან მიწისზედა მეტროს ამბიციური პროექტზე, რომლის იდეა პირველად 2018 წელს გახმოვანდა. სამუშაოები 2019 წლის ბოლოდან უნდა დაწყებულიყო. სავარაუდო ბიუჯეტად $90 მლნ სახელდებოდა, რომელიც 2 წლის შემდეგ $150 მლნ-მდე გაიზარდა. გაზრდილი თანხაც კი მეტროს ახალი ხაზისთვის ძალიან იაფია, მაგრამ ხარჯს მისი მიწის ზემოთ განთავსება ამცირებდა. პროექტი საქართველოს მთავრობისა და თბლილისის მერიის ერთობლივი ძალისხმევით უნდა განხორციელებულიყო. ლილოს ბაზრობამდე მეტროს აეროპორტისა და ისტ პოინტისთვის უნდა გაევლო. დაგეგმილი იყო 8 ახალი სადგურის მშენებლობა: „სამგორი 2,“ „კახეთის გზატკეცილი,“ „ისტ პოინტი,“ „ორხევი,“ „აეროპორტის დასახლება,“ „აეროპორტი,“ „ლილოს დასახლება“ და „ლილოს ბაზრობა.“ მოცდის სავარაუდო დროდ 10 წუთი სახელდებოდა, რომელიც შეიძლება შემდეგ შემცირებულიყო. მეტროს ახალი ხაზით ყოველდღიურად 200 000 ადამიანს უნდა ესარგებლა. პროექტის მეორე ეტაპზე თბილისი მიწისზედა მეტროთი რუსთავს უნდა დაკავშირებოდა. თბილისის ვიცე მერმა ირაკლი ხმალაძემ 2021 წლის მარტში განაცხადა, რომ პროექტი ძვირიანია და გადაწყვეტილება იმის შესახებ პოსტპანდემიურ პერიოდში გამართლებული იქნება თუ არა ამ მოცულობის ხარჯი ჯერ მიღებული არ არის.
შეგახსენებთ, თბილისი მეტროს 2021 წლის მარტის მდგომარეობით 192 ვაგონი ემსახურება. დაგეგმილია 40 ახალი ვაგონის შესყიდვა. განხილვის ეტაპზეა გვირაბებში ინტერნეტკავშირის მხარდაჭერის შესაძლებლობა და სადგურ „ახმეტელის თეატრზე“ მეორე ამოსასვლელის მოწყობა. თბილსის მეტროში დაგეგმილი სიახლეების შესახებ დეტალებს გაეცანით კომერსანტისსტატიაში.
თუ გსურთ გაიგოთ მეტი ზოგადად თბილისის სატრანსპორტო პოლიტიკის ხარვეზებსა და განუხორციელებელ პროექტებზე, წაიკითხეთ "კომერსანტის" სტატია.
ავტორი: ბელა გელაშვილი.