საპარტნიორო ფონდს სახელწოდებასთან ერთად კორექტირდება მისი მიზნებიც. თუ დღეს მოქმედ კანონში წერია, რომ ფონდის მიზნებია:
ა) მოგების მიღება და ფინანსური აქტივების ღირებულების გაზრდა;
ბ) ინვესტიციების მოზიდვა;
გ) სამუშაო ადგილების შექმნა;
დ) შეფერხებული პროექტების დასრულებისათვის ხელის შეწყობა და ახალი პროექტების შემუშავება ან/და დაფინანსება;
ე) განხორციელებულ პროექტებში არსებული თავისი კუთვნილი წილის/აქციების განკარგვა;
ვ) კანონით აუკრძალავი ნებისმიერი სხვა მიზანი.
ხოლო „სს საპარტნიორო ფონდის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებები ითვალისწინებს ფონდის მიზნების კორექტირება და ის ჩამოყალიბდება შემდეგი რედაქციით:
ა) კომერციულად მდგრადი პროექტების განხორციელება, მოგების მიღება და ფინანსური აქტივების ღირებულების გაზრდა;
ბ) საქართველოს საინვესტიციო პოტენციალის ათვისება;
გ) ადგილობრივი და პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების მოზიდვის ხელშეწყობა სტრატეგიულ ეკონომიკურ სექტორებში საინვესტიციო პროექტების განსახორციელებლად ფულადი და არაფულადი თანამონაწილეობის გზით;
დ) ახალი პროექტების შემუშავება ან/და დაფინანსება;
ე) განხორციელებულ პროექტებში არსებული თავისი კუთვნილი წილის/აქციების განკარგვა.
იმავდროულად კანონით განისაზღვრება, რომ საქართველოს განვითარების ფონდი ვალდებული ხდება 100%-ით გამოვიდეს განხორციელებული პროექტებიდან (მოქმედი კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტი).
კანონპროექტის თანახმად, განხორციელდება ფონდის მმართველობის სტრუქტურის ოპტიმიზაცია. კერძოდ, სამეთვალყურეო საბჭო დაკომპლექტდეს მთავრობის წარმომადგენლების გარეშე და შესაბამისად, ახალმა სამეთვალყურეო საბჭომ შეითავსოს საინვესტიციო საბჭოს ფუნქციები.
„კანონპროექტი შესაძლებლობას მიცემს ფონდს კვლავ გააგრძელოს ახალი პროექტების დაფინანსება (რაც შეიზღუდა საერთაშორისო სავალუტო ფონდის მოთხოვნით ფონდის რეფორმირებამდე), რომლის გავლენა სახელმწიფო ან/და მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილზე დადებითი იქნება, ვინაიდან ნებისმიერი ახალი პროექტის განხორციელება გამოიწვევს შემოსულობების გაზრდას ბიუჯეტში. ამასთან, ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილზე გავლენის მოცულობა დამოკიდებული იქნება იმ კონკრეტულ
პროექტებზე, რომელთა განხორციელების გადაწყვეტილებას მიიღებს სამეთვალყურეო საბჭო.
იმისათვის, რომ დავრწმუნდეთ მომავალში ბიუჯეტის შემოსულობებზე დადებით ზეგავლენაში მნიშვნელოვანია მოვიყვანოთ წარსულის მაგალითები: ა) სს „საპარტნიორო ფონდის“ ერთ-ერთ კომერციულ პროექტში, ფონდმა განახორციელა 3,441 ათ. ლარის ინვესტირება (ჯამში ფულადი და არაფულადი (მიწის ნაკვეთი) შენატანის სახით) და ერთობლივი საწარმოს დაფუძნებიდან 4 წლის თავზე, ამ საწარმომ საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტში გადასახადების სახით გადაიხადა 3,887 ათ. ლარი, რაც დაახლოებით 6%-იანი უკუგებით აღემატება სახელმწიფო ფონდის მიერ განხორციელებულ ინვესტიციას. აღნიშნულს დაემატა სს „საპარტნიორო
ფონდისთვის“ უკუგებით ინვესტიციის დაბრუნებაც; ბ) მეორე მაგალითად შეგვიძლია მოვიყვანოთ პროექტი, რომელშიც ფონდი მონაწილეობს არაფულადი შენატანით (ქონებით).
მიუხედავად იმისა, რომ ამ პროექტის განხორციელების ყველა წინაპირობა ჯერ არ შესრულებულა და შესაბამისად არ დამდგარა ის პირობა, რომელიც წარმოშობს ფონდის ვალდებულებას პროექტში შეიტანოს საკუთარი არაფულადი შენატანი, ინვესტორმა ქონების გადასახადის სახით უკვე გადაიხადა 2,078,777 ლარი, მაშინ როდესაც ამ ქონებიდან, სანამ ის ფონდს გადმოეცემოდა, არცერთი თეთრი შედიოდა ბიუჯეტში, ვინაიდან ქონების გადასახადს არ იხდის არც მუნიციპალიტეტი და არც სახელმწიფო.
ამდენად, შეიძლება ითქვას, რომ სს „საპარტნიორო ფონდის“ კომერციული პროექტები საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტზე დადებით ზეგავლენას ახდენს და იძლევა შესაძლებლობას სახელმწიფო ბიუჯეტის შემოსულობების ზრდისთვის, დამატებით იმ უკუგებაზე, რასაც თავად ფონდი მიიღებს აღნიშნული პროექტიდან“, - განმარტებულია „სააქციო საზოგადოების − საპარტნიორო ფონდის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების განმარტებით ბარათში.
განმარტებით ბარათში ნათქვამია, რომ სახელწოდების ცვლილებისა და სამეთვალყურეო საბჭოს წევრთა ანაზღაურების შემოღების გამო საქართველოს განვითარების ფონდის ხარჯების სავარაუდო ზრდა არ იგეგმება, ვინაიდან, ეს ხარჯები დაკომპენსირდება სტრატეგიული შვილობილი საწარმოების მართვის საკითხებზე დღევანდელი მდგომარეობით გასაწევი ხარჯების ოპტიმიზაციით. ამასთანავე გასათვალისწინებელია, რომ ფონდის საინვესტიციო საბჭოს გაუქმება არ გამოიწვევს რაიმე ფინანსურ ცვლილებებს, ვინაიდან საინვესტიციო საბჭოს არსებული წევრები აღნიშნული საქმიანობისთვის არ იღებდნენ ანაზღაურებას.
რაც შეეხება ახალი კრიტერიუმების დადგენას, განმარყებით ბარათში ნათქვამია, რომ აღნიშნული გაზრდის ფონდის მონაწილეობით განხორციელებულ პროექტებში კერძო პირების მონაწილეობას, რაც გულისხმობს იგივე რესურსით უფრო მეტი გარე ინვესტიციის მოზიდვას, როგორც რაოდენობრივ, ისე თანხობრივ ჭრილში.