კონტეინერების საერთაშორისო გადაზიდვების ტარიფები რამდენიმე თვეა, მკვეთრად იკლებს. მსოფლიოში წამყვან Freightos Baltic ინდექსს, რომელიც კონტეინერების საზღვაო გადაზიდვების საშუალო ტარიფს ზომავს, 12 მთავარ სავაჭრო მარშრუტზე დაყრდნობით, თითქმის ერთი წელია კლების ტენდენცია აქვს. ამ ინდექსის მიხედვით, გასული წლის სექტემბერს 40 ფუტიანი (12.2 მეტრი) კონტეინერის გადაზიდვის საშუალო ფასმა თუ ისტორიულ მაქსიმუმს, 11,109 აშშ დოლარს მიაღწია, ამჟამად ის თითქმის განახევრებულია (56%-იანი კლება) და 4,862 დოლარიან ნიშნულზეა.
პარალელურად იკლებს Drewry-ის საკონტეინერო ინდექსიც, რომელიც ზომავს გადაზიდვის საშუალო ტარიფს აღმოსავლეთისა და დასავლეთის დამაკავშირებელი 7 მთავარი საზღვაო სავაჭრო გზისთვის. ინდექსმა მიმდინარე კვირაში 5%-ით დაიკლო, გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან შედარებით კი 47%-ით, თუმცა, მიუხედავად შემცირებისა, ახლანდელი მაჩვენებელი, 5,379 დოლარი, გასული 5 წლის საშუალოზე მაინც 46%-ით მეტია.
„მაი მობაილ პლიუსის“ აღმასრულებელი მენეჯერი ლევან თალაკვაძე „კომერსანტთან“ აღნიშნავს, რომ საკონტეინერო გადაზიდვების ტარიფების კლება, უახლოეს კვირეებში საქართველოში შემოტანილი პროდუქციის ფასზეც აისახება.
„გადაზიდვების ფასები მნიშვნელოვნად შემცირდა, რაც აუცილებლად გააიაფებს პროდუქციას. შესაძლოა ამას რამდენიმე კვირა დასჭირდეს. მაგალითად რამდენიმე თვის წინ მთლიან კონტეინერში დაახლოებით 13900 დოლარი გადავიხადეთ, ეს არის 40 ფუტიანი მაღალი სტანდარტების კონტეინერი. რაც შეეხება დღევანდელ მდგომარეობას როგორც ვიცით 5000 დოლარსაც კი ჩამოცდა, რაც ძალიან კარგი მაჩვენებელია. როდესაც კომპანიებს მარაგები აღარ ექნებათ და დაიწყებენ ახალი ტარიფით პროდუქციის შემოტანას, ეს ფასზეც აისახება.
ლაბორატორიული ტექნიკა, ჩარხები და სხვადასხვა ტექნიკა შემოგვაქვს, რაზეც ღირებულება ბოლო პერიოდში გაიზარდა, რაც მეტალზე და კომპონენტებზე ფასების მატებამ და წარმოების ვადების ზრდამ გამოიწვია. თუ ადრე 3 თვეში ამზადებდნენ შეკვეთას, დღეს ჩიპების კრიზისი გამო დაახლოებით 8 თვე სჭირდება. გადაზიდვების შემცირება მნიშვნელოვნად შეამცირებს ამ გაზრდილ ფასებს“, — ამბობს ლევან თალაკვაძე.