როგორ იქცა H&M მსოფლიოს ერთ-ერთ უდიდეს ბრენდად

როგორ იქცა H&M მსოფლიოს ერთ-ერთ უდიდეს ბრენდად

access_time2022-02-12 17:30:18

შვედური მოდის გიგანტი H&M მოდის ინდუსტრიაში ერთ-ერთი ლიდერი ბრენდია. იგი სწრაფი მოდის მოძრაობის ერთ-ერთი ფუძემდებელია. სწორედ H&M-მა მოახერხა ხელმისაწვდომი მოდის წარმოება მთელს მსოფლიოში დაეწყო.

H&M უნიკალურია თავისი კრეატიული მარკეტინგული სტრატეგიებითა და სწრაფი წარმოებით. ეს არის ერთ-ერთი წამყვანი მოდის ბრენდი გლობალური მასშტაბით. ბრენდის წარმატების საიდუმლო მოიცავს სხვადასხვა ფაქტორებს, რომლებიც მას სხვებისგან განასხვავებს. კრეატიულმა მარკეტინგულმა სტრატეგიებმა და უნიკალურმა ბიზნეს მოდელმა მათ საშუალება მისცა, დაესვათ მდგრადობის საკითხი.

H&M-ის აღზევება

H&M 1947 წელს თავისი პირველი მაღაზიის გახსნით შვედეთში, კერძოდ ვესტეროსში ერლინგ პერსსონმა დააარსა. პერსსონის შთაგონება ამერიკაში ნანახი ნეიმან მარკუსის გიგანტური მაღაზია გახდა. სწორედ ეს გახდა მოდური ბრენდის წარმოების იდეა, თუმცა ერლინგს ეს არ დასცალდა. მისი გარდაცვალების შემდეგ, მამის ადგილი 1982 წელს ვაჟმა სტეფანმა დაიკავა. სწორედ მან შეძლო უზარმაზარი გლობალური მიწოდების ჯაჭვის აგება. სტეფანმა განვითარებად ქვეყნებში დაბალფასიანი ქარხნები გამოიყენა. სხვადასხვა ქვეყანაში ადგილობრივად წარმოებული ტანსაცმელი საბაჟო გადასახადების დამატებას აღარ საჭიროებდა, რაც პროდუქციის დაბალი ფასის განმსაზღვრელი იყო. სწორედ ეს მიდგომა გახდა ბრენდის წარმატების საიდუმლო.

მას შემდეგ ბრენდი სტაბილურად ვითარდებოდა. 2009 წლიდან 2019 წლამდე კი H&M -ის აღმასრულებელი დირექტორის თანამდებობაზე კარლ-იოჰან პრესონი მუშაობდა. სწორედ მის პირობებში გაიზარდა იმპერია 2000-დან თითქმის 5000 მაღაზიამდე.

სწრაფი მოდა 1990-იანი წლების ბოლოს და 2000-იანი წლების დასაწყისში გახდა ტენდენცია. დღეს კი H&M Group არის მთავარი მოთამაშე მოდის ინდუსტრიაში. H&M ცხრა ბრენდის ქვეშ, 3 მილიარდი ტანსაცმლის გაყიდვით, წელიწადში დაახლოებით 22 მილიარდი დოლარის შემოსავალს გამოიმუშავებს.


რა არის ე.წ. სწრაფი მოდა

სწრაფი მოდის სტრატეგია H&M-ის წარმატების ერთ-ერთი მთავარი მიზეზია. ათწლეულების წინ ეს ე.წ. სწრაფი მოდა არ იყო მიღებული პრაქტიკა მსოფლიოში. განსაკუთრებული შემთხვევებისთვის მოდური ნივთის შესაძენად, ხალხს თვეების განმავლობაში უწევდა ფულის დაზოგვა. ტენდენცია მას შემდეგ შეიცვალა, რაც მოდის საუკეთესო ბრენდებმა ტანსაცმლის შეთავაზება ხელმისაწვდომ ფასად დაიწყეს. H&M-ის განსაკუთრებულობა მდგომარეობდა იმაში, რომ მარტივი ბიზნეს კონცეფცია ჰქონდა. ბრენდი მაღალი ხარისხის მოდას საუკეთესო ფასად აწარმოებდა.

სწრაფი მოდის ტექნოლოგია უზრუნველყოფს ყოველდღიურ მიწოდებას ფლაგმანურ მაღაზიებში 60-ზე მეტ სხვადასხვა ბაზარზე. ბრენდი თანამშრომლობდა ისეთ მდიდრულ მოდის სახლებთან, როგორებიცაა Versace, Karl Lagerfeld და Balmain.

ახლახან H&M-მა ახალი ინიციატივები წამოიწყო. ბრენდის ახალი შემოდგომა/ზამთრის კოლექცია იყენებს გადამუშავებულ პოლიესტერს, მატყლს და მასალას სახელწოდებით Econyl, რომელიც დამზადებულია გადამუშავებული პლასტმასისგან. გარდა ამისა, ბრენდი აძლიერებს თავის ამჟამინდელ მდგრად კოლექციას ორი ახალი მასალის დანერგვით: გადამუშავებული ქაშმირი და გადამუშავებული ხავერდი. რეციკლირებული მასალების სტრატეგია პოპულარობას იძენს მოდის ინდუსტრიაში. H&M იმედოვნებს, რომ 2030 წლისთვის ყველა პროდუქტი მთლიანად გადამუშავებული მასალისგან იქნება დამზადებული.


წყარო: therichest.com, "ბიზნესპრესნიუსი"





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up