რუსეთი ნავთობის ტრანსპორტირებისთვის ტანკერების „ჩრდილოვან ფლოტს“ ქმნის, რომელთა მფლობელთა ვინაობა უცნობია, - იტყობინება Bloomberg-ი ექსპერტებზე დაყრდნობით.
სააგენტოს ცნობით, ეს ყველაფერი ხდება რუსეთის ნავთობის მიწოდებაზე ევროკავშირის ემბარგოს გარდაუვალი ძალაში შესვლის ფონზე.
ამავდროულად, აშშ უკვე რამდენიმე კვირაა განგაშს ტეხს, რომ ამან შეიძლება შუალედური არჩევნების წინ ფასების ზრდა გამოიწვიოს.
როგორც Bloomberg-ი მიიჩნევს, რუსეთი ნავთობის დიდი ნაწილის გადაზიდვებისთვის გამოიყენებს რთულ და „ხშირად გასაიდუმლოებულ“ ქსელს გემების, პორტებისა და უსაფრთხო გადასასვლელებს უმეტესად იმ ორგანიზაციებისგან, რომლებსაც ჯერ კიდევ სურთ რუსეთთან ბიზნესის კეთება.
„თუ დააკვირდებით რამდენი გემი გაიყიდა უსახელო მყიდველებზე ბოლო ექვსი თვის განმავლობაში, ცხადი გახდება, რომ იქმნება ფლოტი მათ გადასატანად“, - თქვა კრისტიან ინგერსლევმა, Maersk Tankers-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა.
გადაზიდვის ბროკერი Braemar თვლის, რომ რუსეთს დასჭირდება 240 ხომალდი, რომლებიც ადრე გამოიყენებოდა ირანის და ვენესუელის ნავთობის ტრანსპორტირებისთვის. მისი აზრით, ეს თანხაც კი არ იქნება საკმარისი აზიის ბაზრებზე დღეში 4 მილიონი ბარელის დონის ექსპორტის გასამყარებლად. Braemar აღნიშნავს, რომ ტანკერებით ვაჭრობა დუბაიში, ჰონგ კონგში, სინგაპურსა და კვიპროსში დაფუძნებული გაურკვეველი სუბიექტების მიერ 5 დეკემბრამდე გაზრდილია.