ბოლო წლებში, ჩინელი მწარმოებლები მანქანის აკუმულატორების ბაზარს იპყრობენ, თუმცა, ამერიკული Tesla-ს ახალი აკუმულატორები ინდუსტრიას შეცვლის, ამის შესახებ Financial Times წერს.
ბოლო წლებში ელექტრომობილების ბატარეებმა სწრაფი ტექნოლოგიური ცვლილებები განიცადა. მანამდე პრიორიტეტული იყო ენერგიის სიმკვრივის გაუმჯობესება დიაპაზონის გასაზრდელად: ეს ხდებოდა ბატარეის მასალების შემადგენლობის შეცვლით, ხოლო ბატარეის ფორმას ნაკლები ყურადღება ექცეოდა.
Tesla დიდ ფსონს დებს, რომ ის სამომავლოდ ინდუსტრიის სტანდარტი გახდება. მწარმოებელმა შეიმუშავა ცილინდრული უჯრედები 46 მმ დიამეტრით და 80 მმ სიგრძით, ენერგიის სიმკვრივით, რომელიც ხუთჯერ აღემატება არსებულ ბატარეებს Tesla-ს მანქანების უმრავლესობაში.
ახალი ელემენტების წარმოება უფრო იაფია, ვიდრე წინა ვერსიები. ისინი იყენებენ მასალას, რომელიც შეიცავს ალუმინს, შედარებით გავრცელებულ და იაფ ლითონს და ზოგადად ნაკლებ ნედლეულს. განახლებულ ბატარეებს ნაკლები ნაწილები აქვთ, რაც უფრო მსუბუქ წონას ნიშნავს. მათი მასობრივი წარმოება უფრო ადვილია, რადგან არ არის საჭირო მათი მორგება ავტომობილის სხვადასხვა ფორმასა და დიზაინთან, წერს გამოცემა.
ეს ხდება აშშ-ს ინფლაციის შემცირების კანონის ფონზე, რომელმაც გაზარდა განაკვეთები ელექტრო მანქანების გლობალური მწარმოებლებისთვის, მათ შორის ჩინური ბატარეის კომპანიებისთვის. კანონმდებლობა ითვალისწინებს სამომხმარებლო გადასახადის შეღავათს ელექტრომობილების მყიდველებისთვის, თუ მანქანა აწყობილია აშშ-ში და წარმოებაში არ იყო ჩართული „საშინელი უცხოური სუბიექტები“.
FT-ის თანახმად, ეს უარყოფითად აისახება ისეთ კომპანიებზე, როგორებიცაა Panasonic-ი და LG Energy Solution-ი, რომლებსაც იმაზე ჰქონდათ დადებული ფსონი, რომ Tesla მათი ბატარეების ყიდვას გააგრძელებდა. მათ მილიარდები დახარჯეს Tesla-სთვის სპეციალურად შექმნილი ნაწილების მიწოდებაზე. შესაბამისად, დიდია ბაზრის მოლოდინი ბატარეის მწარმოებლებისთვის.
ამავდროულად, ელექტრომობილების გაყიდვები მთელ მსოფლიოში იზრდება და ბატარეებზე მოთხოვნაც იქნება. სანამ Tesla არ გაზრდის აკუმულატორების წარმოებას მანქანების გაყიდვების შესაბამისად, ის სხვა მომწოდებლებზე იქნება დამოკიდებული.