ელექტრო მანქანების ბატარეების მსოფლიოში უმსხვილესმა მწარმოებელმა თქვა, რომ მისი უდიდესი ქარხანა ჩინეთში ახლა მუშაობს ქ პანდემიის შეზღუდვების ფარგლებში.
თანამედროვე Amperex Technology Co.-ის ქარხანამ იბინში დააწესა ეგრეთ წოდებული დახურული მარყუჟის სისტემა, რომელიც საშუალებას მისცემს მას იმუშაოს „მოწესრიგებულად“ და დაიცვას ზომები Covid-ის გავრცელების შესაჩერებლად, ნათქვამია პარასკევს გვიან გავრცელებულ განცხადებაში.
ბატარეის გიგანტი არის Tesla-ს ლითიუმ-რკინა-ფოსფატის ბატარეის მთავარი მიმწოდებელი ჩინეთში, ავტომწარმოებლის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ბაზარი გლობალურად.
იბინის ხელისუფლებამ ქალაქის დაახლოებით 4,6 მილიონ მაცხოვრებელისთვის განაცხადა, რომ დარჩნენ სახლში პარასკევს, იმ ფონზე, რაც მათ უწოდეს მძიმე კოვიდ სიტუაციას.
ქალაქი მდებარეობს სიჩუანის პროვინციის სამხრეთით, რომელმაც ცოტა ხნის წინ დააწესა პანდემიის მთელი რიგი შეზღუდვები ჩინეთის მკაცრი Covid Zero პოლიტიკის შესაბამისად. ჩენდუს 21 მილიონი მაცხოვრებელი, პროვინციის დედაქალაქი ჩრდილოეთით დაახლოებით 160 მილის დაშორებით, ერთ კვირაზე მეტია ჩაკეტილია, რადგან ხელისუფლება ცდილობს შეაკავოს მუდმივი ვირუსის გავრცელება.
პირველად გამოიყენეს პეკინის ზამთრის ოლიმპიადის დროს, როგორც სპორტსმენების და დამხმარე პერსონალის ფართო პოპულაციისგან განცალკევების საშუალება, დახურული მარყუჟები ახლა ფართოდ გამოიყენება ჩინეთში, როგორც წარმოების შენარჩუნების საშუალება მაშინაც კი, როდესაც ქალაქი ჩაკეტილია. მუშებს, როგორც წესი, მოეთხოვებათ ადგილზე ცხოვრება, რეგულარულად უტარდებათ ტესტირება და ეკრძალებათ კონტაქტი უცხო ადამიანებთან, მათ შორის ოჯახთან.
სისტემები ფართოდ გამოიყენებოდა შანხაის ორთვიანი ჩაკეტვის დროს ამ წლის დასაწყისში, ქალაქთან ახლოს ტესლას ავტომობილების მწარმოებელი ქარხნის თანამშრომლები ერთ დროს ქარხნის იატაკზე ეძინათ, რათა წარმოება გაეგრძელებინა.
კომპანიებმა, მათ შორის Apple Inc. მიმწოდებელმა Foxconn Technology Group-მა, Volkswagen AG-მა და მანქანის ნაწილების გიგანტმა Robert Bosch GmbH-მა, ასევე დააწესეს დახურული მარყუჟები ჩენგდუში ან მის მახლობლად მდებარე ქარხნებში.
სიჩუანში ელექტროენერგიის გათიშვამ, რომელიც განიცდის ისტორიულ გვალვასა და ხანძარს, უკვე შეაფერხა წარმოება მთელ პროვინციაში, ტესლა და ჩინეთის ავტომწარმოებელი SAIC Motor Corp.-მ უთხრეს მთავრობის წარმომადგენლებს, რომ მათი ოპერაციები შეიძლება დაზარალდეს, თუ მომწოდებლები კვლავ დაზარალდებიან ელექტროენერგიის დეფიციტით.
CATL-ის Yibin ქარხანა არის ყველაზე დიდი ელექტრომობილების ბატარეის წარმოებისთვის, წლიური სიმძლავრით 15 გიგავატ საათი. ქარხანა ამჟამად ხარჯავს 3,78 მილიარდ აშშ დოლარს მის გაორმაგებაზე.
მიუხედავად იმისა, რომ სხვა ქვეყნები ცდილობენ კოვიდთან ერთად ცხოვრებას, ჩინეთი აგრძელებს პათოგენის შეკავებას, აწესებს ფართო შეზღუდვებს, რომლებიც მიზნად ისახავს ინფექციების აღმოფხვრას, როდესაც ისინი გამოჩნდება. ამ მიდგომამ გამოიწვია დიდი ქალაქები და მნიშვნელოვანი საწარმოო ცენტრები დაიხურა ან შეფერხდა წელს, რაც აჭიანურებს მსოფლიოს სიდიდით მეორე ეკონომიკას და გლობალური ზრდის მთავარ ძრავას.
ეკონომისტების თქმით, ჩინეთი კიდევ უფრო სუსტი ზრდის რისკის წინაშე დგას
წყარო: bloomberg.com