Toyota Motor Corp გაზარდა გაყიდვები უახლოეს კონკურენტ Volkswagen AG-თან შედარებით და 2022 წელს მსოფლიო ლიდერად დარჩა მანქანების გაყიდვებში.
გასულ წელს Toyota-ს გაყიდვები 0,1%-ით დაეცა და 10,48 მილიონ ავტომობილს მიაღწია.
2022 წელს Volkswagen-მა გაყიდვების 7%-იანი კლება გამოაცხადა 8,3 მილიონ ავტომობილამდე, რაც ყველაზე დაბალი მაჩვენებელია 11 წლის განმავლობაში.
Toyota-მ ზედიზედ სამი წელიწადია Volkswagen-ს გაყიდვებით უსწრებს, იტყობინება Bloomberg-ი. ამავდროულად, ორივე კომპანიას, ისევე როგორც სხვა გლობალურ ავტომწარმოებლებს, გლობალური ეკონომიკური ზრდის შენელების ფონზე, შეიძლება შემცირებული მოთხოვნის პრობლემა შეექმნას.
Toyota მოთხოვნის შემცირებას ჯერ არ უჩივიან. მომავალ წელს იაპონური კომპანია მიზნად ისახავს 10,6 მილიონი ავტომობილის გაყიდვას, რომელიც აპრილში დაიწყება. ამავდროულად, იგი კლიენტებს აფრთხილებს, რომ თუ ცალკეული კომპონენტების, კერძოდ ჩიპების დეფიციტი გაგრძელდება, მიწოდება შეიძლება 10%-ით დაბალი იყოს, ვიდრე მოსალოდნელია.
S&P Global Mobility-ის ექსპერტები თვლიან, რომ Toyota გააგრძელებს გაყიდვების უპირატესობის გაფართოებას Volkswagen-თან შედარებით 2023 წელს. იაპონური ავტომწარმოებელი პროგნოზით 10,4 მილიონ ავტომობილს აწარმოებს, Volkswagen-ი - 7,99 მილიონს.
S&P Global Mobility-ის პროგნოზით, Volkswagen-ის გაყიდვები 2024 წლიდან დაიწყებს აღდგენას. ამავდროულად, Toyota-ს მანქანების გაყიდვები ამ ათწლეულის ბოლოსთვის, ექსპერტების აზრით, წელიწადში 11 მილიონს მიაღწევს.