ტურისტული სარეკლამო ბიზნესი სწრაფად იზრდება

ტურისტული სარეკლამო ბიზნესი სწრაფად იზრდება

access_time2021-11-24 19:30:00

გლობალური ტურისტული სარეკლამო ბიზნესი სწრაფად მზარდია, რადგან პრობლემური 2020 წლის შემდეგ, ბრენდები მომხმარებლებთან ურთიერთობას უკვე აღადგენენ. ამის შესახებ Zenith Business Intelligence-Travel-ის ანგარიშში წერია.



ანალიტიკოსების პროგნოზით, 13 ძირითად ბაზარზე ტურისტული რეკლამა წელს 24%-ით გაიზრდება, რაც მთლიან სარეკლამო ბაზართან შედარებით,ორჯერ მეტია. ეს სეგმენტი მომავალ წელს 36%-მდე, ხოლო 2023 წელს 19%-მდე გაიზრდება.



ტურისტულმა სარეკლამო ბიზნესმა 2020 წელს შემოსავლის, თითქმის, ნახევარი (46%) დაკარგა, მაშინ, როცა მთლიანობაში სარეკლამო ბაზარი მხოლოდ 4%-ით შემცირდა. Zenith-ის შეფასებით, გლობალური სარეკლამო ხარჯები ამ სეგმენტში 2019 წლის 18 მლრდ დოლარიდან 2020 წელს 9,7 მლრდ დოლარამდე შემცირდა.



„მოგზაურობებზე თავშეკავებული მოთხოვნა მომდევნო რამდენიმე წლის განმავლობაში ტურისტული ხარჯების სწრაფ ზრდას გამოიწვევს. თუმცა ეს შორი გზა იქნება პანდემიამდელ დანახარჯებამდე მისაღწევად, - ნათქვამია მოხსენებაში.



წელს ტურისტული სარეკლამო ხარჯები 2019 წლის მაჩვენებელზე 33%-ით ნაკლები იქნება, ხოლო მთლიანი სარეკლამო ბაზარი კრიზისამდელ დონეს 7%-ით გადააჭარბებს. ასეთი ვითარება 2023 წლამდე გაგრძელდება, როცა სამოგზაურო ხარჯები 2019 წლის დონეს გადააჭარბებს და 19,6 მლრდ დოლარს მიაღწევს.




ტურისტული სარეკლამო ბიზნესი ყველაზე სწრაფად ინდოეთსა და რუსეთში გაიზრდება, სადაც 2023 წელს ამ სეგმენტზე დანახარჯები 31%-ით, ხოლო 2019 წელთან შედარებით, 21%-ით მოიმატებს. იგივე იქნება ჩინეთსა და პოლონეთში, სადაც სარეკლამო ხარჯები 2019-დან 2023 წლამდე ჩინეთში 16%-ით, პოლონეთში კი 14%-ით გაიზრდება.



აშშ-ში მდგრადი ტურისტული სარეკლამო ბაზრის ზრდის მთავარი მიზეზი მედიაზე საშუალო ფასების ზრდა იქნება. სეგმენტი 2023 წლისთვის 13%-ით გაიზრდება. სხვა მომწიფებულ ბაზრებზე ზრდა იმავე პერიოდისთვის პლიუს 9%-დან მინუს 9%-მდე დაფიქსირდება, რაც მომხმარებელთა მოთხოვნებზე, ინფლაციაზე, ციფრული ტექნოლოგიების დანერგვასა და სხვა მრავალ მიზეზზე იქნება დამოკიდებული. თუმცა 2020 წლის ვარდნის შემდეგ, ყველა ბაზარზე ტურისტული რეკლამის აღდგენა სარეკლამო ბაზრის მთლიან ზრდას მნიშვნელოვნად ჩამორჩება.



„მომხმარებლებთან ემოციური კავშირის შექმნაში მნიშვნელოვან როლს ონლაინ ვიდეოს ფორმატი შეასრულებს,“ - აცხადებს Zenith-ის პროგნოზირების განყოფილების ხელმძღვანელი, ჯონათან ბარნარდი.



ციფრულ რეკლამაზე ტურისტული რეკლამის განმთავსებლები უფრო მეტს ხარჯავენ, ვიდრე ბრენდები. მაგალითად, ციფრულ ტურისტულ რეკლამებზე 2020 წელს მთლიანი ბიუჯეტის 63%, ბრენდების ციფრულ რეკლამებზე კი 58% დაიხარჯა. Zenith-ის პროგნოზით, მომდევნო სამი წლის განმავლობაში, ტურისტული ბრენდებისთვის ონლაინ სარეკლამო ხარჯები 6%-ით გაიზრდება და 2023 წლისთვის ამ სეგმენტის ღირებულება კომპანიების მთლიანი მარკეტინგული ბიუჯეტის 70%-ს შეადგენს.



ტურისტული რეკლამის განმთავსებლები თავიანთი ბიუჯეტიდან გაზეთებზე, ჟურნალებსა და გარე რეკლამებზეც უფრო მეტს ხარჯავენ, ვიდრე ჩვეულებრივი ბრენდები. მაგალითად, 2020 წელს ასეთი ხარჯი მთლიანი ბიუჯეტის 20%-ს შეადგენდა მაშინ, როცა ჩვეულებრივი ბრენდის ხარჯი სულ 13% იყო. რაც შეეხება ტელევიზიას, აქ პირიქითაა და ტურისტული სეგმენტი მთლიანი ბიუჯეტის 13%-ს, ხოლო ჩვეულებრივი ბრენდები, საშუალოდ, 24%-ს ხარჯავენ.



თუმცა ბეჭდვითი სარეკლამო ხარჯები იკლებს, რადგან ბეჭდვითი ტირაჟები, ზოგადად, მცირდება, მაგრამ პარალელურად იზრდება გარე რეკლამა, რომელიც 2023 წლამდე, საშუალოდ, 6%-ით გაიზრდება.



კვლევა 13 ბაზარზე, ავსტრალიაში, კანადაში, ჩინეთში, საფრანგეთში, გერმანიაში, ინდოეთში, იტალიაში, პოლონეთში, რუსეთში, ესპანეთში, შვეიცარიაში, დიდ ბრიტანეთსა და შეერთებულ შტატებში ჩატარდა, რაც გლობალური სარეკლამო ხარჯების 74%-ს შეადგენს. ანგარიში როგორც საქმიან, ისე დასასვენებელ შიდა და საერთაშორისო ტურიზმს მოიცავს.


bpn.ge


თეგები:
ბიზნესი



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up