ვინ წარმოადგენს საქართველოს CFCFA-ში

ვინ წარმოადგენს საქართველოს CFCFA-ში

access_time2022-01-29 20:00:34

"პროფესიონალ რკინიგზელთა კლუბის" პრეზიდენტი, დავით გოჩავა, დიდი ხანია ამბობს, რომ საქართველო ინერტული სარკინიგზო პოლიტიკით გამოირჩევა მაშინ, როცა მთელს მსოფლიოში ქვეყნების სატრანსპორტო პოლიტიკაში წამყვანი რკინიგზა ხდება, რადგან ის ყველაზე იაფ, სწრაფ და სუფთა ტრასნპორტადაა მიჩნეული. რაც მთავარია, რკინიგზა ყველაგან მაღალშემოსალიანი სფეროა.

საქართველოს ინერტულობას გოჩავა ამჯერად იმით ამტკიცებს, რომ 2009 წელს შექმნილ „CAREC-ის გადამზიდავებისა და ექსპედიტორების ასოციაციების ფედერაციაში ჩვენს ქვეყანას წარმოადგენს მხოლოდ და მხოლოდ საქართველოს საერთაშორისო საავტომობილო გადამზიდავთა ასოციაცია „GIRCA“, რაც მისი შეფასებით, არასწორია, რადგან საავტომობილო გადამზიდავი CFCFA-ფედერაციაში საქართველოს სარკინიგზო საჭიროებებს ვერ და არ მიიტანს.

დავით გოჩავას ინფორმაციით, CFCFA-ს მიზნებია:
I. CAREC-ის ფარგლებში გადაზიდვების და ვაჭრობის ხელშეწყობისაკენ მიმართულ ძალისხმევაში კერძო სექტორის მონაწილეობის მხარდაჭერა;
II. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანიზაციების მხარდაჭერა გადაზიდვების და ვაჭრობის ხელშეწყობის სფეროში გასატარებელი პოლიტიკის და ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებაში;
III. პროფესიონალიზმის დონის ამაღლება საავტომობილო და სარკინიგზო გადაზიდვების სფეროში.

"ახლა ვნახოთ, - თავს რომ ვიკლავთ, სატრანსპორტო ჰაბი უნდა გავხდეთო, - ვინ მონაწილეობს აღნიშნულ ფედერაციში საქართველოს მხრიდან. მხოლოდ და მხოლოდ საქართველოს საერთაშორისო საავტომობილო გადამზიდავთა ასოციაცია „GIRCA“. მორჩა, მეტი არავინ! სარკინიგზო სექტორის წარმომადგენელი საერთოდ არ არის, არადა რომ გადახედოთ „საქართველოს რკინიგზის“ ანგარიშებს, ლომის წილი „საქართველოს რკინიგზის“ შემოსავლებიდან (სრულიად დაუმსახურებლად!) სწორედ შვილობილ კომპანიებს და საექსპედიტორო კომპანიებს მიაქვთ... ძარცვაც გამიგია, მოპარვაც, მოტყუებაც და საქმის გაფუჭებაც, მაგრამ ასეთი არა..." - ეუბნება "კომერსანტს" გოჩავა.

ცნობისთვის, „ცენტრალური აზიის რეგიონალური ეკონომიკური თანამშრომლობის“ პროგრამა CAREC (Central Asia Regional Economic Cooperation) არის „აზიის განვითარების ბანკის“ მიერ 1997 წელს შექმნილი პროგრამა, რომლის მიზანია ეკონომიკური კოოპერაციის სტიმულირება ცენტრალური აზიის ქვეყნებსა და ამიერკავკასიის და სამხრეთ აზიის ქვეყნებს შორის.

CAREC-ის წევრებია: აზერბაიჯანი, ავღანეთი, თურქმენეთი, მონღოლეთი, პაკისტანი, საქართველო, ტაჯიკეთი, უზბეკეთი, ყაზახეთი, ყირგიზეთი, და ჩინეთი);

პროგრამის პარტნიორები განვითარების სფეროში კი არიან: აზიის განვითარების ბანკი (ADB), ევროპის რეკონსტრუქციის და განვითარების ბანკი (EBRD), საერთაშორისო სავალუტო ფონდი (IMF), ისლამური განვითარების ბანკი (IsDB), გაეროს განვითარების პროგრამა (UNDP) და მსოფლიო ბანკი).

პროგრამა ხელმძღვანელობს ყოვლისმომცველი ხედვით „კარგი მეზობლები, კარგი პარტნიორები, კარგი პერსპექტივა“ (“Good Neighbors, Good Partners, and Good Prospects”) და მოიცავს რამდენიმე საოპერაციო კლასტერს, ეკონომიკური და ინფრასტრუქტურული დაკავშირებულობის ჩათვლით, რომელშიც შედის სატრანსპორტო და ენერგეტიკული სექტორები.

„შუა დერეფანიც“ სწორედ CAREC-ის პროგრამის ფარგლებში ფუნქციონირებს.

რაც შეეხება, „CAREC-ის გადამზიდავების და ექსპედიტორების ასოციაციების ფედერაციას“ (CAREC Federation of Carrier and Forwarder Associations - CFCFA), ის 2009 წელს ეროვნული გადამზიდავების, საექსპედიტორო კომპანიების და ლოგისტიკური კომპანიების ასოციაციის ინიციატივით და CAREC-ის მხარდაჭერით შეიქმნა და არის არასამთავრობო და არაკომერციული ორგანიზაცია.




P.S. მნიშვნელობიდან გამომდინარე, კომერსანტი დიდი ხანია მკითხველისა და მსმენელისთვის ამზადებს და მომავალშიც მოამზადებს საინტერესო მასალებს ლოგისტიკაზე, საქართველოს სატრანზიტო შესაძლებლობაზე, სარკინიგზო პრობლემებზე, სახმელეთო გადაზიდვებზე. სტატიები შეგიძლიათ იხილოთ ქვემოთ:



რა შემთხვევაში გახდება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკაში ანგარიშგასაწევი მოთამაშე?

ორი შეცდომა, რომელიც საქართველოს მრავალმხრივ აზარალებს

რა აქცევს საქართველოს უკონკურენტო მოთამაშედ გადაზიდვებში?

რამდენად მიჰყვება საქართველო საერთაშორისო ლოგისტიკურ ტენდენციებს?

რა დანაკლისია საქართველოსთვის ანაკლიის პორტის არქონა?

საქართველოს საპორტო მოსაკრებლები, არაკონკურენტულად ფასდება, ანუ, ექსპერტების მტკიცებით,   საქართველოს ნავსადგურების მომსახურება ძვირია.

სპეციალისტების მტკიცებითვე, არც ერთ სფეროში ისე არ ვართ დამოკიდებული რუსეთზე, როგორ რკინიგზაში.

რატომ ხდება, რომ სატრანზიტო ნაკადების მოზიდვა და გატარება საქართველოში წამგებიანია მაშინ, როცა მსოფლიო პრაქტიკით ის ერთ-ერთ მაღალშემოსავლიანი სექტორია?

რით აზარალებს საქართველოს ლოგისტიკური სტრატეგიის არქონა?

რამდენად სამართლიანია საქართველოში გზით სარგებლობის გადასახადი?

რატომ არის ამ დრომდე დაკონსერვებული თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი, რომლის მშენებლობა ჯერ კიდევ 2000 წელს დაიწყო?

მთავრობა საქართველოს სატრანზიტო რესურსის მინიმუმსაც არ ითვისებს.

ექსპერტები შუა დერეფანში საქართველოს შეუცვლელ და უალტერნატივო როლზე საუბრობენ შემდეგი არგუმენტითშუა დერეფანში ტვირთების გენერირებას ახდენს პეკინი, ხოლო ტვირთების გადაცემას ევროპის კავშირში უზრუნველყოფს თბილისი. რამდენიც არ უნდა ეცადონ ზემოთ ჩამოთვლილი დედაქალაქების წარმომადგენლები სიტუაციის შეცვლას, ამ მოცემულობას ვერავინ შეცვლის, მით უმეტეს - მოსკოვი.

ჩინეთმა ევროპასთან წელს ტვირთბრუნვა 13%-ით გაზარდა - რა შესაძლებლობაა ეს საქართველოსთვის?



ავტორი: ბელა გელაშვილი





„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up